نویسندگان کتاب استراتژی اقیانوس آبی معتقدند به جای ورود به رقابت خونین در اقیانوس سرخ باید وارد فضای بازار نامحدود اقیانوسهای آبی شد و دست به خلق تقاضا زد، بازاری که در آن قواعد بازی مشخص نشده است و فرصت برای سودآوری و رشد بسیار وجود دارد. اما هنگامی که شرکتی اقیانوسی آبی خلق میکند و نتایج عملکرد قدرتمند آن شناخته می شود، دیر یا زود تقلیدکنندگان در افق ظاهر میشوند. عبارت کمک! اقیانوس من دارد سرخ میشود معرف احساسی است که بسیاری از مدیران مکررا بیان می کنند.
اما چگونه میتوانیم با این دشواری دست و پنجه نرم کنیم؟ در هر صنعت یا بخش اقتصادی که باشیم باز هم میتوانیم با تکیه بر آموزهها، ابزارها و چارچوبهای استراتژی اقیانوس آبی با این مسئله روبرو شویم و از آنها عبور کنیم.این استراتژی به ما نشان میدهد که چگونه میتوانیم خودمان را از اقیانوس سرخ رقابت خونین برهانیم و به بازاری بیرقابت در اقیانوس آبی وارد شویم که مشخصه آن تقاضای جدید و رشد سودآور و پرتوان است.
درک فرآیند بازسازی اقیانوس آبی در تضمین آن اهمیتی کلیدی دارد، بقایی که نشان میدهد اقیانوس آبی خلقی یکباره نیست بلکه فرایندی تکرارشدنی و نهادینه شده در داخل سازمان است.
معرفی و خلاصه کتاب استراتژی اقیانوس آّبی
- تعداد بازدید: 3713