کارول دوک، استاد مشهور روانشناسی دانشگاه استنفورد، در نتیجه ده‌ها سال تحقیق و بررسی خود در زمینه دستاوردها و موفقیت، به ایده‌ای پیش‌گامانه دست یافته است: «قدرت طرز تفکر و نگرش ما»

او توضیح می‌دهد که چرا موفقیت ما تنها مرهون قابلیت‌ها و استعداد ما نیست، بلکه نحوه نگرش‌مان به آنها نیز بسیار حایز اهمیت است. او مشخص می‌کند که چرا ستایش هوش و توانایی افراد باعث سوق دادن آنها به موفقیت و دستاوردهای خوب نمی‌شود، بلکه می‌تواند آن را نیز به خطر اندازد. با داشتن نگرش صحیح، ضمن اینکه می‌توانیم در مسیر موفقیت و دستیابی به اهداف شخصی و حرفه‌ای مان گام برداریم، می‌توانیم به کودکان و کارمندان‌مان نیز برای موفق شدنشان کمک کنیم. دوک حقیقتی را آشکار می‌سازد که والدین، معلمین، مدیران و ورزشکاران موفق می‌دانند: چگونه یک ایده ساده در مورد ذهن، می‌تواند باعث ایجاد عشق به یادگیری و داشتن انعطاف‌پذیری لازم برای دستاوردهای شگرف در هر زمینه‌ای می‌شود!

دکتر کارول دوک در این کتاب، با معرفی مفهوم «طرز فکر» مبحثی نوین و ساده ولی به شدت تاثیرگذار را مطرح می‌کند.
وی در سه فصل ابتدایی کتاب، ضمن معرفی ایده طرز فکر و مباحث جانبی، بیان می‌کند برخی افراد به ذاتی بودن توانایی‌ها و استعدادهایشان («طرز فکر ثابت») اعتقاد دارند و برخی دیگر به امکان پیشرفت یا پسرفت خود در زمینه‌های مختلف باور دارند («طرز فکر رشد») و برخی هم با توجه به موضوع مورد بحث، عقیده متفاوتی دارند؛ مثلا برخی افراد باور دارند استعداد نقاشی و هنر ندارند ولی می توانند با تمرین و تلاش، مهارت‌های ریاضی خوبی کسب نمایند. یعنی تعداد زیادی از ما به ثابت بودن برخی از توانایی‌ها و قابل رشد بودن توانایی‌های دیگری اعتقاد داریم.
نویسنده سعی دارد نشان دهد تفاوت رفتاری و عملکردی افراد مختلف در دو گروه به چه صورت است

این کتاب ارزشمند که پروفروش‌ترین کتاب سایت آمازون در بخش روانشناسی کاربردی است.

 دانلود بخشی از کتاب طرز فکر

tarz fekr

دانلود بخشی از کتاب طرز فکر