salname amari eng

براي اولين بار و در راستاي بين‌المللي شدن، سالنامه آماري دانشگاه فردوسي مشهد به همت معاونت برنامه‌ريزي و توسعه منابع و با هدف معرفي ظرفيت‌ها و دستاوردهاي دانشگاه، به زبان انگليسي جهت مخاطبان بين‌المللي منتشر شد. اميد است اين حركت، مقدمه‌اي در جهت نيل به تعاملات مؤثرتر دانشگاه فردوسي مشهد با ساير دانشگاه‌هاي معتبر جهان باشد.

در فصل اول اين سالنامه، خلاصه‌اي از اطلاعات و دستاوردهاي مهم دانشگاه فردوسي مشهد در سال 2020 ارائه شده است. فصل دوم به ارائه آمار دانشجويان (ورودي، شاغل به تحصيل و دانش‌آموخته) و منابع دانشگاه (انساني، مالي، فيزيكي و اطلاعاتي) مي‌پردازد. در فصل سوم، دستاوردهاي دانشگاه (نظام‌هاي رتبه بندي، روابط بين‌الملل، آموزشي، پژوهشي و فرهنگي، اجتماعي و دانشجويي) مورد بررسي قرار گرفته‌اند و در انتها در فصل چهارم، به اطلاعات واحدهاي آموزشي و پژوهشي دانشگاه (دانشكده‌ها، پژوهشكده‌ها و مراكز پژوهشي، گروه آموزش‌هاي آزاد (كالج دانشگاه) و مراكز رشد واحدهاي فناور) به تفصيل پرداخته شده است.

معاونت برنامه‌ريزي و توسعه منابع ضمن تشكر و قدرداني از همه عزيزاني كه در امر ترجمه همكاري نموده‌اند، پذيراي هرگونه نظر، پيشنهاد و انتقاد در اين خصوص مي‌باشد تا ان اشاءا... بعد از جمع‌آوري نظرات و پيشنهادات اصلاحي، واژه نامه انگليسي يكپارچه‌اي را براي استفاده در كليه سطوح دانشگاه منتشر نمايد.

نسخه انگلیسی سالنامه آماری دانشگاه (سال 2020)